وبلاگ محبان امام مهدی(عج).
پایگاه مقتل نسخه چهارم
 
 

 

 امام باقر علیه السلام ، امامی که که در بین ائمه ی ما نقش محوری دارد.اما متاسفانه خیلی غریب و مظلوم است .(از این حرفم تا تهش رو برو)

 

 با اینکه پیامبر اکرم فرمودند وصی پنجم من شکافنده ی علم ما اهل بیت است.و شیعه هرچه دارد به برکت تعالیم امام باقر و در ادامه اش امام صادق(ع)دارد.

 اما تاریخ زندگانی این امام عزیز نشان می دهد که مردم مدینه در زمان امام حداقل بهره برداری رو هم از امام نداشتن.

 مثلا توی کتاب داستان راستان شهید مطهری این داستان نقل میشه که مردم سوالاتشون  رو جمع میکردن سالی یه روز میرفتن توی یه کوهی که در دل اون کوه یه راهب نصرانی زندگی میکرد و با اینکه امام باقر علیه السلام رو داشتن اما از اون راهب مسیحی سوالاتشون رو میپرسیدن و برای کاراشون نسخه از غیر مسلمون میگرفتن معتقد بودن که اون راهب با حضرت مسیح (ع) ارتباط داره.  

تا امروز هم همین طوری هست.الآن مردم به جای اینکه از سیره و زندگانی امام محمد باقر توی زندگی شخصی شون نسخه بگیرن از کارشناس های فرانسوی و المانی و امریکایی و کانادایی میگیرن.  

امروز به بچه هیاتی ها بگیم پنج تا حدیث از امام باقر بگو نمیتونه بگیم مگه امام پنجمت نیست5تا حدیث بگو.نمیتونه.در حالی که حضرت میفرماید درجه ی شیعه به تعداد احادیثی است که از ما بلد است.

خدا رحمت کند اون استادی رو که می گقت:به نسخه ی همه عمل کردیم گره ها وا نشد یه بار هم به نسخه ی اهل بیت عمل کنیم ببینیم گره ها وا میشه یا نه

با اینکه باقر العلوم یعنی هر علمی رو به عمقش مییرسونه.

خود حضرت در روایتی می فرمایند:مسلمونا یا به شرق متمایل میشن یا به غرب متمایل (یا به چپ یا به راست)گرایش پیدا میکنن.فرمود: هر جا میخواهید بروید بروید اما:لا تجدو علما صحیحا الا خرج من عندنا.

البته منظور این نبود که دنبال علوم دیگه نریم پیامبر اکرم(ص)می فرمایند ه اطلبوالعلم و لو بالصین.همه ی علوم رو بیابید حتی اگر در چین باشد.



 ادامه مطلب...


 


 

 

 

مدينه شهر پيغمبر

 

مدينه شهر گلهائي                                                         چه گلهائي همه پرپر

 

 

 

 

 شب شهادت امام باقر است. دیگه وقتشه یه ویژه نامه هر چند پیش پا افتاده رو بذارم روی وب.کسانی که می خواهند از این مطالب استفاده کنند ذکر منبع را فراموش نکنند.

 مختصری از زندگینامه ی  امام محمد باقر(علیه السلام)اسم مبارک آن بزرگوار محمد و لقب مشهور او باقر است که طی روایاتی حضرت رسول به ایشان این لقب را دادند.لسان العرب می گویند:(امام باقر ملقب به این لقب است چون شکافنده ی علم است پایه ی علوم اسلامی را شناخت و فروغ آن را درک فرمود و آن را توسعه داد.)کنیه ی مشهور آن حضرت ابی جعفر است.عمر مبارک ایشان پنجاه و هفت سال بود و در سال 114ه.ق به دست ابراهیم ابن ولید(لعنه الله) و به دستور هشام ابن عبدالملک مسموم و شهید گردید.

 سه ساله بود که در حماسه ی کربلا بود و آن را از نزدیک دیدند. 

 امام باقر دو امتیاز در میان ائمه دارند اول جد پدر امام حسین و جد مادر ایشان امام حسن است.مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن زنی بسیار عالم و مقدس بود از امام صادق(ع) نقل شد که فرمود:(جده ام صدیقه ای بود که در میان اولاد امام حسن مانند نداشت.)

 اوضاع سیاسی زمان حضرت

 در دوره ی امام محمد باقر و فرزندش امام صادق مسائلی مانند انقراض امویان به وجود آمد صاحبان قدرت افکار بسیاری از حق طلبان را که به حقانیت علی پی برده بودند را گمراه می کردند دستگاه حاکم مشغول جعل احادیث بود كه به نفع ظالمان آن را تغییر مي دادند.

 امام باقر دانشگاه تشیع و علوم اسلامی پایه ریزی نمودند امام باقر موسس این انقلاب فرهنگی محسوب می شوند گرچه این انتشار توسط  امام صادق صورت گرفت.

 صفات اخلاقی امام باقر

 از امام پرسیدند:( جدت لباس کهنه و کم ارزش به تن می کرد تو چرا لباس فاخر به تن می کنی؟)پاسخ می داد:(مقتضای تقوای جدم و فرمانبرداری آن روز که محرومان و فقرا و تهیدستان زیاد بودند چنان بود من اگر امروز آن لباس بپوشم نمی توانم در امروز تعظیم شعائر دین کنم.)

 امام بسیار گشاده رو بودند و با همه  اصحاب مصافحه  می کردند و می فرمودند:( مصافحه کردن کدورت ها را از بین می برند و مانند برگ درخت گناهان را از بین می برد.)

 ابلیس قسم یاد کرد كه فرزندان آدم را منحرف سازد و به طریق خاص خود عمل می کند. و این بار می خواهد شیعیان علی را گمراه کند ممکن است بتواند با برداشت غلط از این جمله که :با حب علی تمام گناهان نمی توانند بر جسم و روح شما اثر بگذارند و عذاب الهی نصیبش نخواهد شد.

 امام باقر در وصیتش به جابر(شاگرد ایشان) آن جمله را به شدت رد می کنند.

 چهارده معما و پاسخ

ابان بن تغلب و همچنين ابوبصير كه هردو از راويان حديث و از اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بودند، حكايت مي كنند: طاووس يماني با بعضي از دوستان خود مشغول طواف كعبه بود. ناگهان متوجه شد كه جلوتر از او نوجواني خوش سيما نيز مشغول طواف كعبه است و چون در چهره ي نورانيش خوب دقيق شد او را شناخت كه آن نوجوان حضرت ابوجعفر  باقر العلوم است.

 هنگامي كه حضرت طواف خود را به پايان رساند دو ركعت نماز طواف بجا آورد در گوشه اي از صحن مطهر نشت و مردم يك يك مي آمدند و سوالات خودشان را مي پرسيدند جواب مي گرفتند و مي رفتند.

 آنگاه طاووس يماني گفت ما نزد اين دانشمند مي رويم از سوالاتي مي كنيم شايد جوابش را نداند.

 طاووس:اي ابوجعفر آيا ميداني چه زماني يك سوم جمعيت زمين حلاك شدند؟

 امام:اي عبدالحمن يك سوم نبود يك چهارم بود.

 طاووس: صحيح مي فرمايي چه موقع و چه طور شد؟

 امام :آن زماني اتفاق افتاد كه تنها جمعيت روي زمين حضرت آدم حوا قابيل و هابيل بود.و قابيل برادر خود را كشت در حالي هابيل يك چهارم جميعت زمين بود!

 طاووس:كدام يك از هابيل و قابيل پدر تمام دنيا بود؟

 امام: هيچ كدام بلكه بعد از حضرت آدم شيث پدر تمام آدميان بود.

 طاووس:چرا حضرت آدم را آدم ناميدند؟

 امام :چون سرشت و خمير مايه ي او را از خاك روي زمين بر گرفتند

 طاووس:چرا همسر حضرت آدم را حوا ناميدند؟

 امام:چون او از دنده ي آدم آفريده شد.

 طاووس:چرا شيطان را ابليس ناميدند؟

 امام: چون او از رحمت خدا نا اميد گشت.

 طاووس: چرا جن را به اين نام گفته اند؟

 امام:چون مي توانند از ديد انسان مخفي گردند.

 طاووس:اولين كسي كه حيله به كاربرد كه بود؟

 امام: شيطان بود كه به خداوند عزوجل گفت من از آدم برتر و بهترم.

 طاووس:آن كساني كه شهادت به حق دادند ولي دروغ مي گفتند چه كساني بودند؟

 امام: منافقين بودند كه در ظاهر شهادت به رسالت و نبوت خدا و رسولش دادند ولي در باطن دروغ مي گفتنند چون در عقيده به خدا و رسولش ندادند.

 طاووس:آن رسولي خداوند براي هدايت انسان فرستاد ولي خودش جن بود و از آدميان نبود كيست؟

 فرمود:كلاغي بود كه براي تعليم قابيل آمد تا او را هدايت كند كه چگونه جسد را دفن نمايد.

 پرسيد:آن قوم و تبار كه خود را راهنمايي و انذار كردند و از زمره ي جن و انس نبود كه بود؟ 

فرمود:مورچه اي بود كه در مقابل لشكر عظيم حضرت سليمان به هم نوعان خود گفت درون لانه هايتان برويد تا لگد مال نشويد.

 پرسيد:آن چه حيواني بود كه به دروغ مورد تهمت قرار گرفت؟

 فرمود: گرگ بود كه برادران حضرت يوسف او را متهم به قتل برادر خويش كردند.

 طاووس آخرين سوالش را پرسيد:آن چيست كه كم و زياد مي گردد و آن ديگري چيست كه زياد مي شود اما كم نمي گردد و آن چيست كه كم مي شود اما زياد نمي گردد.امام در جواب او فرمود:اولي ماه است دومي آب درياست و سومي عمر انسان است.

 البته اين ويژه نامه  كوچكي بود كه براي تنظيم همين چند صفحه مدت دو روز تمام روي تنظيم آن وقت گذاشتم و از سه كتاب معتبر نوشتم

  هرگونه كپي برداري از اين نوشته منوط است به ذكر منبع ان شاء الله در مناسبت هاي بعدي زندگاني و پيرامون زندگاني امام باقر را كامل مي كنم(البته اگه كسي باشه كه بخونه)

  تنظيم شده توسط نسخه ي چهارم پايگاه مذهبي فرهنگي مقتل (محبان امام مهدي)

 .اصول كافي ج1ص179

.وسائل الشيعه ج11ص391

.وسائل الشيعه ج11ص196

وسائل الشيعه ج 17 ص 37

 مستدرك الوسائل ج12 ص402

عده الداعي ص99 س15

 

 

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 13 آبان 1390برچسب:شهادت امام باقر,ويژه نامه,شهادت نامه,امام,شهادت امام,امام,باقر العلوم,شهادت ائمه,, :: 3:0 بعد از ظهر :: توسط : (313)

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
عشقم به خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام باعث شد بنده این وب رو برای رضایت ایشان بنویسم . هدفم فقط جلب رضایت ایشان و تبلیغ اسلام است و بس . اهداف این وب رو به طور کامل توی یه صفحه ای به نام اهداف وب مفصل نوشتم اینم آدرسشwww.imammahdi313.blogfa.com/profile عزیزان یرای دانستن درباره ی ما به پروفایل نویسنده مراجعه کنن www.esgh313.blogfa.com/profile
موضوعات
اجلاس سران عدم تعهد ما رو هم مشغول کرد بهشت چیست؟ دنیا چیست؟ مولا فرمود: بالاخره راحت شدم شب قدر تاکتیک خدا برای معصومین (ع) حجاب همه جوره داره زیر سوال میره غفلت ما در برابر مسلمانان پس کجایید مدعیان خالی بند؟!! ماه بندگی هم آمد میخوای امام زمان ات رو ببینی؟ باعث افتخارمه رسول زنده ی ما کیست؟ وصیت نامه ی شهید کربلایی حجت الله رحیمی قطره ای از دریای فضائل قمر بنی هاشم ولادت امام عشق و حماسه بالاخره امتحان هامون تموم شد. ویژه نامه ی عید مبعث سالروز انتخابات88 چه معامله ای کردند شهدا با خدا یک داستان زیبا از شهادت علی آقا شهادت حضرت زینب سفارش امام خمینی به خواندن وصیت نامه های شهدا از علوم امام باقر حداقل بهره برداری هم نشده است خرمشهر شهر خون آزاد شد واقعا متاسفم عشق و تنها عشق... ترور فرهنگ شهید مفقود الاثر؟؟؟!!! یا فاطمه الزهرا دلبستگی به دنیا اینم خرید کردن ما بود مثلا... یک سند از حقانیت فاطمه (س) سینما و تلوزیون ایران در نوروز عیدتون مبارک به امام زمان پشت کردیم؟؟؟!!! پیشواز چهارشنبه سوری در مدرسه... چهارشنبه سوری دعا برای امام زمان ترور اندیشه پست ثابت
پیوندهای روزانه
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پایگاه مقتل نسخه ی چهارم و آدرس esgh313.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در وب شما لینکتان به طور خودکار در پایگاه مقتل نسخه ی چهارم قرار میگیرد.